۵ هکتار از مراتع منطقه حفاظت‌ شده بوزین و مرخیل در آتش سوخت

رسانا پرس_مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از وقوع حریق در سطح پنج هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل خبر داد.

احد جلیلیان اظهار داشت: روز گذشته از طریق دوستداران محیط زیست وقوع یک فقره آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل اطلاع‌رسانی شد که بلافاصله نیروهای محیط زیست از کرمانشاه به همراه نیروهای یگان حفاظت به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد عوامل آتش‌سوزی در منطقه بوزین و مرخیل، نیروی انسانی بوده البته علت وقوع حریق در دست پیگیری است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پنج هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل دچار حریق شده و اکنون به‌همت نیروهای محیط زیست در آخرین مراحل مهار آتش‌سوزی هستیم.

جلیلیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود عملیات اطفای حریق تا یک ساعت دیگر ادامه یابد، اذعان کرد: به‌منظور اطفای حریق در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور بوزین و مرخیل بالگرد هوایی در حال اعزام است.

وی از کاهش موارد اطفای حریق در مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از ابتدای سال دو مورد حریق گزارش شد؛ یکی در منطقه قراویز که آتش بلافاصله پس از تلاش محیط‌بانان مهار شد و مورد دیگر در منطقه قلاجه بود که هردو کمتر از یک هکتار بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تجهیز و آمادگی نیروهای این سازمان برای مقابله با موارد حریق خبر داد و گفت: آتش‌سوزی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد برهمین اساس با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال مردم باید موارد ایمنی را به‌طور جدی رعایت کنند.