دمای هوا از روز چهارشنبه افزایش می یابد

رسانا پرس_رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میزان دمای هوا که با تداوم شرایط ناپایدار در استان کاهش پیدا کرده بود از روز چهارشنبه به تدریج افزایش خواهد یافت.

«سعید قاسمی» اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، تداوم شرایط ناپایدار در جو منطقه، همچنان تا روز سه‌شنبه؛ در بعضی ساعات سبب بارش های بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق خواهد شد.

وی افزود: شرایط ناپایدار که در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان، نمود بیشتری دارد؛ در برخی نقاط ممکن است با آبگرفتگی معابر و رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه گردد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: به دنبال این وضعیت از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، شرایط نسبتاً پایداری در سطح استان حاکم می گردد که طی این مدت هوای استان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

قاسمی ادامه داد: همچنین دمای هوا که فردا تحت تاثیر شرایط ناپایدار کاهش می یابد، از روز چهارشنبه تا پایان هفته روندی افزایشی خواهد داشت.

وی افزود: از زمان ورود این سامانه ناپایدار به استان به طور میانگین شاهد بارش پنج میلی متر بارندگی در استان بودیم که بیشترین میزان بارش با ۱۴ میلی متر در شهرستان صحنه ثبت شده است و پس از آن روانسر و کامیاران با ۱۲ و پاوه با ۱۱ میلی متر در رده های بعدی قرار دارند.

قاسمی، با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۳۹۲ میلی متر بارندگی در استان گزارش شده است گفت: این میزان بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته ۵۶ درصد افزایش و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز هشت درصد کاهش نشان می دهد.