پیاده روهای کرمانشاه به چراغ عابر مجهز شدند

رساناپرس_ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از تجهیز پیاده روهای کرمانشاه به چراغ عابر پیاده خبر داد.

به گزارش رساناپرس افشین لرزنگنه، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابرین و همچنین جلوگیری از اغتشاش حرکت سواره و پیاده تقاطعات پر ازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شوند.
وی در ادامه، تصریح کرد: هم‌اکنون تقاطعات مدرس، سی متری اول و دوم، گلستان، سنگر، مصطفی امامی، آتش‌نشانی، پارک معلم، افشار طوس و خرم به چراغ عابر پیاد مجهز شدند
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه گفت: حرکت عابرین پیاده در تقاطعات با توجه به چراغ فرماندهی به این‌ معنی که هنگامی که چراغ عابر پیاده قرمز است شهروندان از عبور در تقاطع خودداری نمایند و صرفا در هنگام سبز بودن عابر پیاده اجازه طی کردن عرض تقاطع را دارند.
لرزنگنه تشریح کرد: چراغ فرماندهی عابرین دارای دو خانه با دو المان سبز و قرمز می.باشد؛ آدمک سبز در حال راه رفتن نشانگر اجازه حرکت برای عابران پیاده و آدمک قرمز ایستاده نشانگر ممنوعیت حرکت برای عابران است.
وی افزود: یکی از نقاطی که بیشترین برخورد بین رانندگان و عابران رخ می‌دهد تقاطع‌ها است که بر اساس ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تهیه و نصب و نگهداری تجهیزات کنترل عبور و مرور از قبیل چراغ های راهنمایی و رانندگی در شهرها بر عهده شهرداری است.
لرزنگنه در پایان، تصریح کرد :محوریت در داخل شهرها عابرین هستند که این امر در راستای افزایش ایمنی و آرامش شهروندان صورت پذیرفته است ضمنا، عابران نیز همانند رانندگان ملزم به رعایت تکالیف قانونی خود هستند و در صورتی که طبق نظر کارشناس تصادفات عابر به تکالیف قانونی خود عمل نکند و باعث تصادف شود، مقصر شناخته می‌شود.